My Followers

Ads

Mar 15, 2011

Apakah reaksi pengguna Facebook terhadap bencana Gempa Bumi dan Tsunami

11.3.2011. tarikh yang telah memperlihatkan tanda-tanda kecil kiamat. Tarikh ni juga merupakan tarikh hitam buat penduduk Jepun dan seluruh dunia amnya kerana telah berlaku kejadian gempa bumi dan tsunami yang terdahsyat sejak 140 tahun dahulu.

masa malam tu aku tengah makan dekat Restoran Hakim, skrin besar yang selalu tayang bola, malam tu tokey Hakim (aku tak tau name tokey die) telah membuka channel Al-Jazeera. yang mase tu tengah tayang secare live kejadian Tsunami dekat Jepun.

reaksi orang? time tu aku tergamam (padahal aku dah tgk berite sebelum kua makan) dan ade la plak satu kumpulan kanak-kanak (aku maksudkan student) ni yang kononnye makan satu kelas kat situ ramai-ramai tergelak-gelak seolah-olah macam tiada apa yang berlaku. sedih aku tengok.

well. enough say. graphic kat bawah ni menunjukkan reaksi pengguna Facebook terhadap kejadian tersebut.


sumber dari Mashable

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"You can say anything about me, as you please, but I am what I am, and that's something you can never be."