My Followers

Ads

Jan 28, 2009

Kebenaran Yang Tidak Diketahui/Dilupai?

sebenarnya aku terdetik nak menaip pasal gaza ni selepas aku membaca suratkhabar pas semayang maghrib tadi. terbaca rencana tentang palestin, dimana Dr.Sheikh Muzaphar ada memberi bantuan kepada warga palestin. die merupakan pakar bedah, dan sedang memberi rawatan kepada penduduk palestin, syabas diucapkan. tp itu bukan isu utama yang aku nak taip, ape yang aku nak ceritakan tentang mangsa yang telah dirawat oleh Dr.Sheikh Muzaphar tadi, dimana mangsa tersebut hancur tangannya akibat bedilan israel laknatullah dan tidak mendapat rawatan selama 20 hari. bayangkan, sakit dan tidak mendapat sebarang rawatan. pada mulanya mangsa sudah pon sudah bercadang untuk pergi ke hospital di kaherah mesir, tp terpaksa melupakan hasrat tersebut disebabkan sempadan di rafah ditutup. dan berkampung disitu selama 2 hari dan terpaksa berpatah kembali. dan, petugas serta bantuan tidak dapat dihulurkan disebabkan pintu utama sempadan gaza di rafah. bantuan dari seluruh pelusuk dunia yang ditujukan untuk dihulur kepada penduduk palestin tersangkut di sempadan rafah tersebut. Persoalannya mengapa sempadan ditutup? mengapa kerajaan mesir menutup? aku cuba mencari jawapan di google, tp dapat sedikit sahaja informasi.

sebenarnya sebelum peperangan dilancarkan, Israel telah melakukan beberapa perjumaan penting dengan pemimpin dunia, Blair dan pemimpin dunia Arab. Dalam akhbar di Yahudi, dilaporkan bahawa peperangan ini sengaja dilancarkan dan matlamat utamanya memansuhkan kewujudan Hamas dari tanah arab




Husni Mubarak (pemimpin Hamas) menyatakan 'sesungguhnya darah rakyat Palestin bukanlah murah.' Ini bermakna perniagaan sedang berlaku. Munafik inilah yang kini sedang meletupkan terowong-terowong rahsia Hamas di Rafah. Pembiayaan peletupan terowong-terowong ini adalah di bawah tanggungan Amerika Syarikat. Israel hanyalah kambing hitam dunia Arab dalam menghapuskan pengaruh Islam haraki yang dipelopori oleh Ikhwan dan pertubuhan Hamas. Dan munafik ini juga adalah orang yang seharusnya diperangi sama seperti israel laknatullah. mengapa?


1. bersekongkol dengan barat dan israel laknatullah

2. menutup sempadan di Rafah, mengakibatkan bekalan bantuan kemanusiaan terputus

3. mengharamkan tunjuk perasaan di Mesir

4. Palestin kene serang, die sibuk nak perdamaian dengan israel. Al-quran dah pernah cakap, yahudi adalah bangsa yang tidak akan menepati janji, dah, watpa nak berdamai dengan israel laknatullah?


Sebenarnya Hamas dikepung oleh ular-ular yang mematuk dari luar dan dalam. Mesir kini dijanjikan pengaruh politik terkuat oleh Barat. Inilah yang dikatan 'harga mahal' yang mereka raih dari penjualan nyawa bangsa Palestin di Gaza.



"Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi, lalu kaum Muslimin akan membunuh mereka sampai setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, tetapi batu dan pohon itu berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah, ada orang Yahudi di belakangku, kemarilah dan bunuhlah dia.'Kecuali (pohon) gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi."
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"You can say anything about me, as you please, but I am what I am, and that's something you can never be."