My Followers

Ads

Apr 7, 2011

Majlis Makan Malam Amal Palestin

Majlis Makan Malam Amal Palestin



Salam Pembuka bicara. 
well korang mesti tau kan tentang ape yang sedang berlaku dekat saudara se-Islam kita dekat Palestin? dorang kekurangan makanan, disebabkan oleh sekatan yang dilakukan oleh rejim Israel dan rejim Mesir. Tapi disebabkan berlaku pergolakan dekat Mesir, sempadan di Rafah kini telah pun dibuka. tapi ini tak bermakna saudara kita di Palestin dapat menikmati sama seperti apa yang kita sedang nikmati di sini.

jadi kat sini aku nak promote satu Majlis Makan Malam Amal Palestin yang dianjurkan oleh pihak Aqsa Syarif Berhad. maknenye korang pergi majlis makan malam sambil beramal. dalam majlis ni jugak ader dijemput penceramah Dr. Azam Tamimi. beliau merupakan pengarah pemikir Islam, yang dibawa khas dari London. berketurunan British-Palestin, akademik dan aktivis politik. Beliau juga pernah ditemuramah oleh BBC dalam rancangan Hardtalk. time tu, beliau ader menyatakan bahawa 'berkorban untuk Palestin adalah mulia dan diterima Tuhan saya' tetapi banyak akhbar British pada waktu tu, memutar belitkan kata-kata beliau.

well bagi aku die memang berani bercakap. freedom of speech ok. tapi biasalah, those people akan memutarbelitkan kata-kata pejuang ni.

jadi kepade korang yang nak pergi majlis makan malam sambil beramal ni adalah sangat elok. daripada buang duit tak tentu hala, pergi majlis ni pun lebih baik. dapat makan dan dapat dengar ceramah dari Dr. Azam Tamimi. segala keterangan ada dekat brochure atas tu.

aku promote ni pun tade dapat duit ape pun. just nak share secara sukarela. jadi jikalau berminat bolehla contact aku ataupun rakan aku.


jadi, selamat beramal ;)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"You can say anything about me, as you please, but I am what I am, and that's something you can never be."